Skip to content

Werken in het onderwijs is een fantastisch mooie job. Jij kunt en wilt van betekenis zijn voor al die mooie jonge mensen (en hun ouders) en voor jouw team. Je weet wat je wilt en gaat ervoor, vol goede moed …..en dan loopt het toch allemaal anders. Want hoe ga je om met die toch wel ‘lastige, onopvallende en/of sombere’ leerling? Hoe maak je van jouw klas écht een veilige groep? Wat komt er allemaal kijken bij een mentoraat, hoe kun je die rol eigen maken en constructief vervullen? Hoe ga je om met druk vanuit het thuisfront? Hoe krijg je de mensen uit jouw mooie team allemaal met de neus dezelfde kant op?

 

Herken je dit?

  • Frustraties kunnen hoog oplopen, het loopt niet zoals je wil met die klas of met die leerling. Het gaat niet goed met jouw leerling, je ziet hem worstelen, vastlopen en steeds verder afglijden. Je voelt een grote verantwoordelijkheid. Je hebt al van alles geprobeerd, overleg gehad met jouw team en ouders. De gesprekken met ouders lopen misschien inmiddels moeizaam. Eigenlijk merk je dat je handelingsverlegen aan het worden bent. Je wil heel graag helpen maar weet niet meer zo goed hoe. Dat frustreert en maakt onrustig en ontevreden.
  • Wat je ook probeert en uitlegt, deze leerling lijkt het maar niet op te kunnen pakken. Zijn tempo is (te) laag en hij lijkt geregeld weg te dromen in zijn eigen wereld. Dan bereik je hem helemaal niet meer. Hoort hij überhaupt wel iets van wat je vertelt en uitlegt? Hoe kan dat toch, er zit veel meer talent in dan dat er uitkomt. Je bent al helemaal niet over zijn handschrift te spreken en concentratie is ver te zoeken.
  • De groepsdynamiek in deze klas is niet zoals je voor ogen hebt. Het lukt niet om van jouw groep een veilige groep te maken. Er wordt continue op elkaar gereageerd. Er speelt zoveel bij de leerlingen individueel, er is zoveel aan de hand, hoe kun je hier ooit een stabiele groep van maken?
  • De verwachtingen van de ouders zijn behoorlijk. Je voelt de druk. Problemen dienen opgelost te worden op school. Er zijn spanningen over en weer en luisteren naar elkaar wordt steeds meer een uitdaging. Terwijl jullie allebei hetzelfde doel voor ogen hebben.

Je merkt dat je nu wel wat extra hulp zou kunnen gebruiken zodat je goed voor je leerling én voor jezelf kunt zorgen.

 

Wacht niet langer, kom in actie!

 
 
  • Zou je willen dat jouw leerling begrip krijgt voor zijn emoties en gevoelens en deze kan plaatsen evenals die van de ander?
  • Dat er in je klas ruimte komt voor ontspannenheid, concentratie en een veilige sfeer?
  • Dat jouw leerling meer zelfvertrouwen krijgt, zich comfortabel gaat voelen om nieuwe dingen te proberen, uitdagingen aan durft te gaan en zijn talenten verder wil en kan ontwikkelen?
  • Dat hij ontdekt hoe hij het beste leert en dit ook toe kan passen zodat het wél lukt?
  • Wil jij leren hoe het óók anders kan, zodat jouw leerlingen zich beter kunnen concentreren en tot actief werken komen?
  • Wil jij nog meer tools om leerproblemen en gedragsproblemen voor te blijven?
  • Wil jij leren hoe je écht een topmentor of -leerkracht wordt?
  • Hoe je om kan gaan met die ‘lastige’ ouder?
  • Hoe je jouw team als een geoliede motor kan laten draaien?
  • Wil je leren hoe je vanuit verbinding met jezelf en met die ander weer met heel veel passie en plezier je werk kunt doen?

Dan is Anne’s Groeilaantje dé plek om aan jouw hulpvraag gehoor te geven, zodat we samen op weg kunnen gaan naar ruimte voor groei voor jou en jouw leerling. Anne’s Groeilaantje kan ook een belangrijke rol spelen in het contact tussen school en ouders omwille van het goed ontwikkelen en functioneren van het kind. Ik heb waardevolle trainingen ontwikkeld, uniek in zijn soort. 

Lees snel verder en bekijk het mooie aanbod onderaan de pagina.

 

“De samenwerking in de ‘gouden driehoek’ krijgt met Anne’s Groeilaantje een extra dimensie. Samen met het kind, de ouders en school op zoek naar wat er nodig is om de tot optimale ontwikkeling te komen. Annemarie is kundig, betrokken en gedreven.

Daarnaast zorgen haar passie voor groei en ontwikkeling van kinderen en sterke analyse van situaties dat ze de hulpvraag concreet maakt en een passend traject voor bijna alle situaties kan aanbieden. Wij hebben kinderen zien opbloeien die vast zaten in onbegrip over zichzelf, nare gedachten, negatief zelfbeeld of volledig het overzicht kwijt waren door een vol hoofd.

Annemarie tekent het traject en evalueert het traject visueel. Een waardevol document om op terug vallen, ook na het beëindigen van de begeleiding. Communicatielijnen zijn kort en met haar onderwijsachtergrond geeft ze passende adviezen voor school en thuis.

Tijdens (individuele) trajecten bij Annemarie komen kinderen tot ontplooiing en groei. Ook onze ervaring met Club Groeilaantje, waarbij kinderen in een kleine groep leren hoe ‘leren’ soms anders kan werken in hun hoofd, zijn zeer positief. Elk kind verdient een traject op maat bij Annemarie om zichzelf beter te begrijpen en te leren kennen!

Ben echt onder de indruk van wat ze doet. Zo knap en zo nodig voor deze kinderen!”

“Ik gun ieder kind ( en iedere ouder) een stukje Annemarie Rothfusz! Wat ben ik blij, dat ik na 48 jaar onderwijs zo’n kanjer heb ontdekt. Het maakt dat ik in het volste vertrouwen op succes kinderen en hun ouders naar haar doorverwijs.”

“Mooi dat succes bij deze coach altijd verzekerd is. Ik zie kinderen, die zichzelf soms in de weg zitten, veranderen in blije kinderen. Dat is vooral voor het kind fijn, maar als leerkracht zie ik ook hoe dat de sfeer in de klas positief beïnvloedt. Dankjewel Annemarie!!”

Bij Anne’s Groeilaantje is het net even anders omdat:

 

  • Ik in mijn begeleiding zorg draag voor de balans in de relatie KIND, OUDER en SCHOOL. Als contextueel counselor/coach kijk ik altijd naar het hele (gezins-)systeem en dat neem ik mee in mijn begeleiding evenals hoe het op school gaat. Naast één op één trajecten bied ik ook begeleiding in groepjes aan en geef ik trainingen en workshops.
  • De unieke combinatie van (levens)ervaring en expertise in het onderwijs én in de (leerlingen)zorg maakt dat ik in staat ben om problematiek vanuit alle invalshoeken te bekijken. Ik kan zowel hulp bieden op het psychisch sociaal-emotionele vlak als bij het zoeken naar een passende leerstijl en het aanleren van kennis en vaardigheden die nodig zijn om op school goed te kunnen functioneren en presteren. Het één is vaak het gevolg van het ander.
  • Ik dubbel zorg op maat kan leveren door mijn creatieve, actieve en kunstzinnige achtergrond en inborst. Ik pas spelvormen en materialen toe en kan zo aan de hulpvraag voldoen én inspelen op wat het kind leuk en fijn vindt om te DOEN. We komen echt in actie door actief, fysiek, spelend en creatief bezig te zijn, waardoor we spelenderwijs bij onze gedachten en gevoelens komen. Kinderen komen heel graag, ze voelen zich gehoord en gezien.  

Mijn wens is om deze zorg zo snel als mogelijk te bieden om verergering van klachten voor te blijven.

Iedere leerling en iedere professional is van harte welkom!

Anne’s Groeicirkel 

Aanbod

Professionals
Groeitraject
“Van strijd naar begrip”
 
Eén op één begeleiding.
Een traject van ongeveer een half jaar.
 
Focus ligt op het ánders leren vanuit talent.
 
Professionals
Club Groeilaantje

“Van onmacht naar kracht”

Begeleiding in groepsverband. Kortdurend traject van 7 inspiratie-dagdelen.

Focus ligt op het sociaal-emotionele stuk en/of op het ánders leren vanuit talent.

Lees verder…

Professionals
Groei-Training

Training voor professionals op maat.

– Op gebied van ánders leren

– Op gebied van groepsdynamiek

lees verder….

Zorg bij Anne’s Groeilaantje is altijd op maat, in overleg is er veel mogelijk. Trainingen voor professionals vinden plaats op locatie.

Neem gerust contact met me op voor een persoonlijk gesprek en advies zodat we samen kunnen kijken wat passend is. Wanneer je het contactformulier invult hoor je zo spoedig mogelijk van me.

Professionals

Anne’s Groeilaantje
Weegbree 6
2771 LH Boskoop
T 06 43 23 71 91

Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Klachtenreglement

© 2025 Anne’s Groeilaantje
Ontwikkeld door Zaal Design met illustraties van Annemarie Rothfusz

* Overal waar een hij-vorm staat wordt ook zij-vorm bedoeld en overal waar ouder staat wordt ook verzorger bedoeld.